Saturday, March 27, 2010

Un exercitiu de prezenta

care pe mine ma ajuta enorm in viata de zi cu zi, minut de minut chiar, suna in felul urmator:
mi-am fixat anumite cuvinte/situatii cheie, pe care, atunci cand le intalnesc, le folosesc sa ma intorc in prezent. ma refer aici la activitatea mentala, sau gandit cum nu mai numeste :D
de exemplu, in momentul in care imi dau seama ca ma gandesc la orice care are legatura cu vre-un anumit termen, imi indrept atentia exclusiv acelui moment/eveniment si ma intreb: trebuie sa/pot face ceva ACUM pentru ca acel eveniment sa aiba finalizarea pe care mi-o doresc eu? - un exemplu banal este faptul ca ma surprind gandidu-ma la faptul ca pana in data de 19 mai cand imi expira buletinul trebuie sa merg la consulat sa imi depun actele pentru schimbatul pasaportului.
Daca raspunsul la intrebare este da, atunci incerc sa fac ceea ce este necesar.
daca raspunsul este nu, ma intorc in prezent. parasesc gandul ca fiind ceva cu care nu are rost sa imi bat capul deoarece nu ma ajuta cu absolut nimic. continuand cu exemplul de mai sus, deoarece am nevoie de o suma de bani pe care deocamdata trebuie sa o strang, iar cum nu pot face nimic in aceasta secunda din acest punct de vedere, parasesc pur si simplul gandul si ma intorc in prezent :)
metoda functioneaza la mine, pentru ca si in situatiile in care raspunsul este da, pot sa fac ceva pentru un eveniment viitor, ma pun si fac. Iar de orice activitate pe care o fac incerc sa ma folosesc din nou sa ma aduc in rpezent. in sensul ca imi dedic intreaga atentie acelei activitati. lucru care reuseste sa ma tina prezent. imi tine pentru o vreme atentia in momentul in care se intampla totul.

No comments: